Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa jest zabiegiem mechanicznym polegającym na terapii falami przenoszącymi energię w bolące miejsca. Taka forma zabiegu pozwala na leczenie i regenerację ścięgien oraz tkanek miękkich. Cieszy się ona coraz większą popularnością, ponieważ gwarantuje skuteczność już po paru sesjach. Wielu specjalistów podkreśla, że rehabilitacja falą uderzeniową jest jednocześnie jedną z najbezpieczniejszych metod leczenia. Niewątpliwie za jeden z jej głównych atutów należy uznać możliwość precyzyjnego nakierowania fali uderzeniowej na obszar zmieniony chorobowo. Dzięki niej pacjent może zapomnieć o uporczywym bólu obejmującym więzadła, ścięgna, torebki stawowe, a nawet kości. Bardzo ważne jest odpowiednie dostosowanie ilości zabiegów do specyfiki schorzenia. Nierzadko już po trzech sesjach terapii falą uderzeniową widoczna jest zadowalająca poprawa. Nasza klinika oferuje ich przeprowadzenie z wykorzystaniem najnowocześniejszego sprzętu. Stawiamy na wysoką jakość urządzeń medycznych, mając na uwadze komfort każdego pacjenta. Z pomocą zaawansowanego aparatu przyjęta metoda leczenia falą uderzeniową jeszcze szybciej przynosi oczekiwanie rezultaty.

Fala uderzeniowa w rehabilitacji

Prezentowana metoda nieinwazyjna przywraca sprawność ruchową w krótkim czasie. Wystarczy 3-5 zabiegów z tygodniowymi przerwami. Fala uderzeniowa pomaga w bólach stawów nadgarstkowych, bólach barków, w przeciążeniach, stawów kolanowych (kolano skoczka, biegacza), stawów łokciowych (łokieć golfisty, łokieć tenisisty). Szczególnie pomocna w ostrogach piętowych, przewlekłym zapaleniu ścięgna Achillesa lub kaletki podbarkowej i zespole mięśnia piszczelowego przedniego. Niezależnie od rodzaju schorzenia rehabilitacja falą uderzeniową najczęściej rozpoczyna się od badania palpitacyjnego. Na tej podstawie specjalista jest w stanie określić, które obszary ciała są zmienione chorobowo. Dopiero po badaniu następuje podanie pacjentowi żelu sprzęgającego oraz zastosowanie aplikatora. Specyfika wykorzystywanego urządzenia pozwala na pełną precyzję w dotarciu do miejsca objętego bólem. Intensywność samego zabiegu oraz czas trwania są zależne od charakteru schorzenia i kondycji zdrowotnej pacjenta. Nierzadko całkowity czas wynosi zaledwie kilka minut i gwarantuje satysfakcjonującą skuteczność.

Fala uderzeniowa Gdańsk

Zapraszamy do kliniki Vitalmed w Gdańsku wszystkie osoby zainteresowane tą nowoczesną formą walki z bólem. Nasze urządzenie –  BTL-5000 SWT POWER – to najbardziej zaawansowany aparat do terapii falami uderzeniowymi na świecie, dzięki czemu skraca się czas zabiegu przy dużo szybszych efektach. Gwarantujemy pełen komfort podczas badania, a nasi specjaliści chętnie odpowiednią na dodatkowe pytania. Zachęcamy do poznania wszystkich właściwości nowoczesnego aparatu BTL-5000 SWT POWER.

Podstawowe właściwości aparatu:

Ciśnienie do 5 barów
Częstotliwość do 22 Hz
Tryb "burst" (wiązki uderzeń) do terapii najbardziej wrażliwych pacjentów
Działanie fali uderzeniowej:
- przeciwbólowe,
- przyspiesza gojenie,
- stymuluje metabolizm,
- pobudza krążenie,
- likwiduje złogi i zwapnienia,
- zmniejsza napięcia mięśniowe.